TUVISAk Zabalgana eta Lakua-Arriaga arteko autobus-linea berria bideragarria litzatekeen aztertuko du, egindako azterketa teknikoa jaso ondoren
- Etorkizuneko 11. lineari buruz egindako eskariaren azterketaren arabera, gaur egun martxan jarriz gero, garraio publikoko sarean gutxien erabiltzen dena izango litzateke
 - Proposamenak 5 kilometroko ibilbidea eta 12 geltoki berri aurreikusten ditu noranzko bakoitzeko
 
TUVISA udal-sozietateak Leber Planificación e Ingeniería enpresak egindako txosten teknikoa jaso du, garraio publikoaren tokiko sarean hiriko autobus-linea berri bat sartzeko aukerari buruz. 11. lineak Zabalgana eta Lakua-Arriaga auzoak lotuko lituzke, ekipamendu estrategikoen arteko lotura hobetuz, hala nola Arabako Unibertsitate Ospitalea, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Orokorra, Ertzaintzaren Komisaria eta Autobusen Geltoki Intermodala.
Azterlanak linea berri horren eskari potentziala baloratzea zuen helburu eta bi testuingururen araberako eragina aztertu du: egungoa eta etorkizunekoa, Zabalganako tranbia luzatzeko egitasmoa kontuan hartuta. Bi kasu horietan, 11. lineak 1.100 eta 1.500 bidaia artean hartuko lituzke egunero (BEIk 20.000 baino gehiago izaten ditu egunero), eta TUVISAren sarean eskari txikiena duen linea izango litzateke. Eskema horren arabera, gutxien erabiltzen den hurrengo linea 8. linea izango litzateke, eguneko batez besteko 2.000 erabilerarekin. 11. lineako bidaia gehienak lehendik dauden beste linea batzuetatik etorriko lirateke, joan-etorri berririk sortu gabe eta hiriaren banaketa modala aldatu gabe.
Proposamenak norabide bakoitzeko 5 kilometroko ibilbidea aurreikusten du, norabide bakoitzean 12 geralekurekin —horietatik 13 berriak— eta 10 minutuko maiztasunarekin. Zerbitzua baldintza horietan emateko, 6 ibilgailu eta 20 gidari gehiago beharko lirateke. Ibilbidea gaur egun garraio publikoko estaldurarik gabeko kaleetatik igaroko litzateke, hala nola Iruña-Veleia, Oion edo Sofia erregina hiribideak, eta Zabalgana, besteak beste.
Txostenak adierazten du, halaber, Zabalganako tranbiaren luzapena martxan jartzeak egunero 11.000 bidaia gehiago ekarriko lituzkeela Euskotrenera, 6. eta 10. lineetako eta BEIko erabiltzaileak jasota. Testuinguru horretan, 11. lineak jarraituko luke izaten garraio publikoko sarearen eskari txikiena, eta beste ibilbide batzuetako bidaiarien birbanaketaren mende egoten jarraituko luke.
TUVISAk txostenaren emaitzak aztertuko ditu eta proposamenaren bideragarritasun teknikoa eta ekonomikoa baloratuko du, azpiegitura berrien beharra (hala nola markesina eta geltokien egokitzapena) eta hiriko garraio publikoaren zerbitzuaren optimizazioa kontuan hartuta. Zabalgana eta Lakua-Arriagaren arteko lineari buruzko txosten teknikoak erantzuna ematen dio Gasteizko udalbatzak joan den otsailean egindako osoko bilkuran hartutako erabakiari.
				
